עורך דין ולקוחו חשודים בהתחמקות מתשלום מס של מיליוני דולרים באמצעות יצירת נאמנות פיקטיבית

January 22 2023Cfao

רשות המסים עצרה אמש את ארי פערל, תושב קרית יערים ובעליה של חברה לריפוד מכוניות, בחשד לביצוע עבירות מס. על פי החשד, פערל ועורך דינו החשוד גם כן בפרשה, ניסו להתחמק מתשלום מס בסך של מיליוני דולרים באמצעות יצירת נאמנות פיקטיבית ודיווח על הסכם נאמנות כוזב.

אמש נחקרו פערל ועורך דינו, לצד מעורבים נוספים בפרשה, ובוצעו חיפושים בביתו של החשוד המרכזי, בהם נתפסו מסמכים וחומרי מחשב. היום הובא החשוד המרכזי בפני שופט בית משפט השלום בתל אביב ושוחרר בתנאים מגבילים.

על פי החשד, בשנת 2016 פנה עורך הדין החשוד בפרשה בשמו של החשוד המרכזי למשרד פקיד שומה ת”א 3 בטענה כי יש לפטור את לקוחו מחבות מס בגין הכנסות מסוימות, מכיוון שאותן הכנסות מקורן בחשבון נאמנות שהקים אביו של הלקוח, שנפטר בשנת 2018, על שם הלקוח, בני משפחתו ומטרות צדקה שונות. בדיווח של עורך הדין נטען כי מקור הכספים בנאמנות הינו בהכנסות שאינן חייבות במס בישראל וכי לקוחו עלה לארץ בשנת 2007.

לאחר דיוני שומה שהתקיימו בפקיד שומה ירושלים 1 וחקירה סמויה שבוצעה בפקיד שומה חקירות ת”א עלה החשד כי העובדות שנמסרו לפקיד שומה ת”א 3 היו כוזבות או חצאי אמת. מהחקירה עולה כי פערל הינו תושב הארץ מזה שנים רבות וכי הנאמנות המדוברת לא הייתה קיימת כלל טרם ההסדר שהושג במרמה בשנת 2016 ולכן ההכנסות ממנה חייבות, לכאורה, במס.

Share: